План
– конспект урока по английскому языку 10 класс (углублённое изучение по учебнику
И.Н.Верещагиной,
О.В. Афанасьевой Тема: The
World of jobs. Основные задачи урока: обобщить и систематизировать знания
учащихся, полученные по данной теме (лексика, условные предложения Present и Past Subjunctive, косвенная речь) через
аудирование, монологическую и диалогическую речь. Оборудование: аудиозаписи, компьютер, раздаточный материал. Ход
Урока 1. Организационный момент. Приветствие гостей Dear Children! I want to introduce you our quests. They are my colleques – English teachers from schools of our district. They are very intelligent, friendly and kind. Don’t be afraid of them. Dear quests! These are my pupils. They are very friendly intelligent and kind. I think you will like them too. 2. Основная часть урока На компьютере основные понятия темы: A job a profession An occupation, A career. Учащиеся дают толкования этих понятий. A job –
is the work that a person does regularly in order to earn money A
profession – is a job that requires special training, often a university education
and brings a rather high social status. An
occupation – is a job or a profession. A
career – is the series of jobs that a person does in his or her life usually in
one and the same field. 1. Беседа
в режиме Т=> P1,P2,P3…… с
использованием тематического вокабуляра.
Where
can people look for a job? What
kind of jobs can people have? What prospects
can jobs offer? What can
your choice of jobs be influenced by? Jobs
can be attractive and not attractive What qualities make them such? Different
qualities require different things What do
these jobs require? (компьютер проецирует на экран- a doctor , a teacher, a model, a computer operator) Who and
what can help you to make your choice? What
are the most popular and important jobs at the turn of the century? Учащиеся продолжают беседу в режиме P1=>P2 P3=>P4 2. Компьютерная
презентация результатов опроса мнений учащихся о выборе профессий и карьеры. Now,
let’s see the results of the opinion poll about the careers your peers are
going to choose. The school children were asked the following questions. Give
three the most popular jobs? Why is
this or that job prestigeous? Do you
know anything about this job? Who can
advise you about your future job? What is
better: to have a well – paid but not interesting job or to have a very
interesting but badly – paid job? 3.
Работа в группах. Учащиеся делятся на три
группы. 1 группа получает задание: Prove that it is better to have a well – paid, but
not an interesting job. 2 группа – Prove that it is better to have an interesting
though badly paid job. 3 группа – Ask our quests their opinion about these statements
and if they had a chance to choose another
profession what they would do. Учащиеся работают в группе , затем по
одному представителю от группы представляют рассказ – доказательство. Учащиеся
третьей группы после проведения опроса гостей в косвенной речи передают их мнение
по проблеме. 4. Работа
с коротким тестом о выборе профессии. В тексте пропущены глаголы do, make. Задание – подберите подходящий по смыслу глагол и используйте его в
правильной форме. После выполнения учащиеся обмениваются текстами и по ответам ,
выведенным компьютером на доску
проверяют и выставляют оценки: 15 плюсов – 5 14,13,12,11
– 4 10
-7 - 3 меньше 7 – 2 It will
(1 )….a young person good if he or she(2)….. a decision about his/her future career before leaving school.
Choosing a career is not simple. While (3)….. your choice you should think
about your talents, what subjects you
like (4) …..,in what field you have already (5)…… progress, whether you like(6)…..
things with your hands or prefer to work with your brains. In order not to (7)…. a mistake you shouldn’t
think only of how to (8)…. money in future. If you want to (9) …..well in the
chosen field you should be greatly
interested in what you are(10)……. You should(11)…. some efforts to achieve
success. (12)…your best to become a really good specialist and you will(13)…. a
fortune in the end, at least by (14)….a lot of friends. So (15)…..yourself a favour.
5. Развитие умений и навыков
монологического высказывания. На столе разложены карточки с информацией о
людях ( синяя метка- мужчины, красная метка- женщины). Прочитайте вслух информацию и посоветуйте какую профессию выбрать. Например-
Name :
Mike Surname
: Peterson Qualification
and experience: I am quite a good driver. I have a driving
license. I have been driving for two years. Preferences: I am not sure that I want to go to
university. I like working with machines but I don”t mind working with people. Other
information: My hobby is taking pictures.
I like giving pictures to my friends as presents.
6.Развитие умений и навыков диалогической
речи. На столе разложены полоски бумаги. На
каждой написана одна реплика . Например: -
I like
working with machines. Would you like to go to university? -
It
might be a good idea to try yourself in the profession of a shop-assistant -
If I
were you I would go to university after leaving school Учащиеся,
передвигаясь по классу,ищут партнёра по диалогу (совпадение реплики-вопроса и
реплики- ответа) и развивают данный микродиалог до диалога 8-10 реплик.
7.
Заключительный этап урока. Комментарии по работе учащихся .Выставление оценок.
| |
[ · Скачать весь документ (50 КБ) ] | 28.08.2012, 16:51 |
Просмотров: 13975 | Загрузок: 2105 | Рейтинг: 0.0/0 |
План-конспект урока английского языка 10 класс (Додонова Е.И.)